Een Professional Organizer is een specialist in het organiseren, helpt met het scheppen van orde in de chaos en in het aanbrengen van structuur in de breedste zin van het woord, zodat jij minder stress ervaart en meer tijd overhoudt voor jezelf en meer van het leven kan genieten.

Door middel van coaching, persoonlijk begeleiden en advies bij het creëren van structuur, orde en overzicht in tijd en ruimte, krijg je weer grip op jouw spullen, administratie, tijd, taken en financiën.

Er is eigenlijk geen verschil tussen een opruimcoach en Professional Organizer. Beide zijn het specialisten in het organiseren, helpen met het scheppen van orde in de chaos en in het aanbrengen van structuur in het breedste zin van het woord, zodat jij minder stress ervaart en meer tijd overhoudt voor jezelf en meer van het leven kan genieten.

Beide helpen ze door middel van coaching, persoonlijk begeleiden en advies bij het creëren van structuur, orde en overzicht in tijd en ruimte, krijg je weer grip op jouw spullen, administratie, tijd, taken en financiën.

De redenen zijn per persoon verschillend. Een aantal voorbeelden:

  • Je hebt meer spullen dan ruimte
  • Je weet niet waar je moet beginnen
  • Je hebt moeite met structuur aanbrengen
  • Je haakt vroegtijdig af, omdat je niet gemotiveerd kunt blijven
  • Je hebt een achterstand in je huishouden opgelopen door leuke of minder leuke gebeurtenissen (verhuizing, geboorte, scheiding, burn-out of langdurig ziekte)
  • Je gaat binnenkort verhuizen, kleiner wonen of je woning verkopen en je daardoor alles tip top wilt hebben
  • Je wilt je leefomgeving aanpassen aan wie je nu bent
  • Je durft uit schaamte geen bezoek te ontvangen
  • Je hebt last van keuzestress
  • Je hebt weinig tijd
  • Je wilt graag met een deskundig en onafhankelijk persoon aan de slag
  • Maar ook als je er gewoon geen zin in hebt en het liever uitbesteedt

De Professional Organizer is ook bekend onder de naam:

  • Opruimcoach
  • Huishoudcoach
  • Thuis Organizer
  • Thuiscoach
  • Opruimbegeleider
  • Personal Organizer
  • Professionele opruimhulp

Om een goed beeld te krijgen van jouw situatie, waar je tegenaan loopt en waar je moeite mee hebt, is het voor mij beter om de ruimte te zien zoals het er normaal gesproken uitziet en gebruikt wordt. Je hoeft je nergens voor te schamen, ik oordeel niet. Ik zie alleen maar mogelijkheden!

We beginnen samen met het sorteren van al jouw spullen, in de ruimte die je wilt organizen. Jij neemt beslissingen over wat je wilt houden en wat er weg mag. Vervolgens zorg ik ervoor dat de spullen die je houdt praktisch worden ingedeeld en opgeborgen. Tijdens de organizing afspraak, maar ook na afloop zal ik tips geven over hoe je het behaalde resultaat kunt behouden en wat je zelf kunt doen met nieuwe spullen die jouw huis binnenkomen.

Niks moet! Jij neemt de uiteindelijke beslissing over wat je wilt houden. Over sommige spullen zal je misschien twijfelen wat je ermee wil. Ik zal je helpen en je tips geven tijdens dit proces.

Ik zal met name in het begin jouw input nodig hebben: tijdens het sorteren van jouw spullen, wat je wilt houden en wat weg mag. Vervolgens zorg ik voor de beste en meest praktische oplossing voor het opbergen en bewaren van jouw spullen.

Dit verschilt heel erg per project. Het hangt ervan af hoeveel je georganiseerd wilt hebben en hoe snel je beslissingen kunt nemen over wat je wel en niet wilt houden. Ik zal je motiveren en helpen met het nemen van beslissingen, maar jij bepaalt het tempo. Zelfs na 1 afspraak zal je een groot verschil zien!

Dat kan, maar die gene moet daar natuurlijk wel voor open staan. Het heeft alleen zin als iemand gemotiveerd is om zaken op orde te krijgen en te houden. Check dus even of dit cadeau gewaardeerd wordt.

Na het intakegesprek bepalen we samen wie wat gaat doen. Het actieplan maken we op maat, het kan zijn dat je samen aan de slag wilt gaan of dat je het helemaal uit wilt besteden.

Wanneer je bij mij één organizing afspraak hebt geboekt of een pakket hebt afgenomen, betaal je voorafgaande aan de eerste afspraak. Heb je een abonnement afgenomen, dan betaal je deze per maand vooruit of als je wilt het hele jaar vooruit. Je krijgt voorafgaande aan de afspraak de factuur toegestuurd.

Binnen Heerhugowaard reken ik geen reiskosten. Buiten Heerhugowaard reken ik € 0,21 per gereden kilometer.

Neem je een abonnement bij mij af, dan zijn de reiskosten tot 25 km (enkele reis) bij de prijs inbegrepen.

Eventuele parkeerkosten zal ik altijd doorberekenen.

Een budgetcoach helpt bij overzicht creëren en het (weer) op orde krijgen van jouw financiële situatie. Door middel van coaching en begeleiding krijg je weer grip op jouw financiën en administratie.

  • Een duidelijk overzicht maken van jouw inkomsten en uitgaven.
  • Een overzicht maken van eventuele schulden of betalingen die achter lopen.
  • Samen met jou een plan maken om eventuele schulden of achterstallige betalingen te kunnen voldoen.
  • Kijken of er kosten zijn waar je op kunt besparen, zoals het vergelijken van premies voor jouw verzekeringen, internet/tv, ect.
  • Samen met jou een begroting en plan op stellen om te kunnen sparen.
  • Jou helpen bij het aanvragen van toeslagen.
  • Jou inzicht geven in jouw financiële situatie, als er een wijziging plaatsvindt, zoals een scheiding of verlies van jouw baan.
  • Een overzicht maken van lopende abonnementen en helpen bij het opzeggen of wijzigen hiervan.
  • Het op orde brengen van jouw (financiële) situatie
  • Je coachen en begeleiden om een betalingsregeling te kunnen treffen bij achterstallige betalingen.

Dit is afhankelijk van de situatie en welke hulp je precies wilt. Is er bijvoorbeeld veel ongeopende post of niet, is er al inzicht in inkomsten en uitgaven?
In het kennismakingsgesprek zal ik een schatting maken van de verwachtte duur van het traject.

Je kan een budgetcoach inschakelen als:

  • Je het overzicht in jouw financiën of administratie kwijt bent en deze terug wilt.
  • Je betalingsachterstanden hebt.
  • Je wilt kijken of er kosten zijn waar je op kunt besparen.
  • Je je zorgen maakt om jou financiële situatie.

Om meters te kunnen maken tijdens het organizen moeten wij ons kunnen focussen. Hierdoor is het handig om voor jonge kinderen een oppas te regelen. Dit geldt ook voor huisdieren die veel zorg nodig hebben. Ook is het raadzaam om mobiele telefoons tijdens het organizen weg te leggen.

Heb je een andere vraag?